ZADANIA NA PONIEDZIAŁEK 27 KWIETNIA 2020R.
Adres bloga: joannakobieluszistebna.blogspot.com
Poniedziałek
|
Wtorek
|
Środa
|
Czwartek
|
Piątek
|
Edukacja wczesnoszkolna
|
Edukacja
wczesnoszkolna
|
Edukacja
wczesnoszkolna
|
Edukacja
wczesnoszkolna
|
Edukacja
wczesnoszkolna
|
Edukacja
wczesnoszkolna
|
Edukacja
wczesnoszkolna
|
Edukacja
wczesnoszkolna
|
Edukacja
wczesnoszkolna
|
Edukacja
wczesnoszkolna
|
Język angielski
|
WF
|
Edukacja
wczesnoszkolna
|
Edukacja
wczesnoszkolna/ w-f
|
Religia
|
Dzień
dobry! Witam Was w tym krótkim tygodniu. Dzisiaj zapraszam do magicznego i
niezwykłego miejsca- do teatru. Przypomnicie sobie, jak nazywają się pracownicy
teatru, na czym polega ich praca, jak nazywają się różne miejsca w teatrze. Ruszamy.
Dziękuję za fotografie ciekawych budowli. Jest ich jeszcze mało, więc
cierpliwie czekam, żeby stworzyć na blogu nową galerię.
Nie
zapomnijcie o przerwie pomiędzy zajęciami. J
EDUKACJA MATEMATYCZNA
Temat: Obliczanie iloczynów typu 3x14, 4x12.
Polecenia dla uczniów
1. Zaczynamy
od rozgrzewki: otwórz ćwiczenia z matematyki na str. 26 i wykonaj ćw. 2/
Najpierw policz ile kosztuje 1 komplet, teraz licz tak jak w poleceniu.
Pamiętaj najpierw mnóż dziesiątki, potem jedności/
2. Przeczytaj
polecenie ćw. 3 ze str. 26, zapisz działanie i odpowiedź.
3. CIEKAWOSTKA- DAWNIEJ JAJKA LICZONO W MENDLACH, A NIEKTÓRE TOWARY W
TUZINACH
MENDEL TO 15 SZTUK
TUZIN TO 12 SZTUK
4. Przeczytaj
polecenie ćw. 1 ze str 27.
Napisz
działanie i pamiętaj o kolejności wykonywania działań. Najpierw mnożenie, a
potem dodawanie i odejmowanie
5. Przygotuj
linijkę i ołówek i wykonaj ćw. 2 str. 27 i dwie kropki.
Zadanie dla chętnych- ćw. 3 i 4 ze str. 27.
ODPOWIEDZI DO ZADAŃ
Ćw. 2 str. 26
3x18=3x10+3x8=30+24=54
4x18=4x10+4x8=40+32=72
2x33=2x30+2x3=60+6=66
2x25=2x20+2x5=40+10=50
3x25=3x20+3x5=60+15=75
3x33=3x30+3x3=90+9=99
Ćw. 3 str. 26
5x14=5x10+5x4=50+20=70
Odp. Kierowca może przewieźć w pięciu kursach
70 osób.
Ćw. 1 str. 27
4x15+2x12=60+24=84
5x12+15=60+15=75
3x15+3x12=45+36=81
Ćw. 2 str. 27
15x5=
5x10+5z5=50+25=75
1metr=100cm
100-75=25cm
Szósty
odcinek powinien mieć 25 cm.
Ćw. 3 str.27
4x14=56
3x18=54
6x16=96
7x14=98
3x17=51
5x16=80
Ta
jednostka to łokieć.
Ćw. 4 str. 27
4x11+6=44+6=50
Na
turniej przyjechało 50 piłkarzy.
EDUKACJA POLONISTYCZNA
Temat: Pracownicy teatru, czytanie wiersza M. Brykczyńskiego „Ale
teatr”.
Polecenia
dla ucznia:
· Odpowiedz
ustnie na zagadki”. Odpowiedzi napisałam wspak.
1. Co to
za miejsce, na którym w teatrze występują aktorzy? /anecs/
2. Przedmioty,
z którymi występuje aktor to….
/ytyziwker/
3. Osoba,
która jest odpowiedzialna za całe przedstawienie?
/resyżer/
4. Osoba
odpowiedzialna za dekorację sceny?
/fargonecs/
5. Magiczne
i niezwykłe miejsce, w którym zwykła miotła zmienia się w miecz?
/rtaet/
· Otwórz
podręcznik na stronie 80, 81 i przeczytaj wiersz pt.„Ale teatr”
Podczas
czytania oglądaj ilustracje.
· Odpowiedz
ustnie na pytania:
-Co
napsocił chochlik?
-Kto i
w jaki sposób naprawił jego figle?
-Wymień
zawody związane z teatrem i powiedź, na czym polega ich praca.
-Odszukaj
na ilustracji i nazwij różne miejsca w teatrze. /scena, budka suflera,
widownia, loża, kurtyna/
· Zapraszam
Cię do zabawy w kalambury. Będziesz do niej potrzebował mamy, taty, siostry lub
kogoś, kto ma chwilkę czasu.
· Posadź
tego kogoś naprzeciwko siebie i za pomocą ruchów ciała, gestów przedstaw pracę
osób pracujących w teatrze. Zadaj pytanie-,
· Kim jestem?”
Pokazuj ruchami, gestami, co robi w teatrze dana osoba.
· AKTOR,
· SUFLER,
· CHARAKTERYZATOR.
· Zadaniem
mamy jest odgadnięcie, kogo pokazujesz. Udało Ci się? Brawo!
· Otwórz
ćwiczenia z języka polskiego na str. 86 i wykonaj ćw. 1
· Obejrzyj
plakat z ćw.2 i odczytaj wszystkie informacje dotyczące przedstawienia.
· Napisz,
na czym polega praca osób związanych z teatrem- ćw. 3 str. 87.
· Wyobraź
sobie, że jesteś reżyserem przedstawienia teatralnego. W teatrze przedmioty
mogą mieć całkiem inne zastosowanie. Wymyśl i napisz, czym będzie krzesło, a
czym stanie się miotła w Twoim przedstawieniu- ćw. 4.str. 87
· Poradziłeś
sobie? Teraz nagroda. Obejrzyj film Muminki, o przedstawieniu teatralnym.
Naciśnij przycisk Ctrl i najedź muszką na adres strony. Miłego oglądania.
To wszystko na dzisiaj. Jak wrócimy do szkoły
poczytam Wam o przygodach Muminków, a może zrobimy wspólnie postacie Muminków z
masy solnej? Takie moje malutkie marzenie. Pozdrawiam Was
Pani
Asia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz