czwartek, 16 kwietnia 2020

ZADANIA NA PIĄTEK 17 KWIETNIA 2020R.


ZADANIA NA PIĄTEK 17 KWIETNIA 2020R.

Podaję adres mail: joannakobielusz1@gmail.com
Adres bloga: joannakobieluszistebna.blogspot.com

 Witajcie moi najmilsi. Dzisiaj przed Wami ogromne i

fascynujące wyzwanie. Spróbujecie zatrzymać czas na
fotografii. Dowiecie się, jak kiedyś ludzie robili zdjęcia i
jak wyglądały dawne aparaty. Stworzymy wspólnie
klasową galerię ciekawych fotografii zwierząt lub roślin.
Ruszamy do wspólnej pracy.


EDUKACJA POLONISTYCZNA
Temat: Zatrzymać czas. Czytanie tekstu „Historia fotografii”, pisownią rzeczowników z końcówką –ii, wykonanie ciekawej fotografii.
Polecenia dla uczniów:

v  Przeczytaj i odgadnij zagadkę   :
v Otwieram szybko swoje oko,
gdy uśmiechasz się szeroko .
Otwieram oko z przejęciem  
pstryk! I zrobione zdjęcie.
Już wiesz? Tak to aparat.
v Zapisz w zeszycie temat lekcji: Fotograf i jego dzieło.

v Zapraszam Cię do zabawy: Stop- klatka. Wyobraź sobie, że jesteś fotografem. Ustaw kogoś z rodziny w odpowiedniej pozie do zdjęcia i wykonaj na niby fotografię wołając: pstryk!. Możesz ustawić do fotografii lalki, misie, swojego pieska. Dobrze Ci poszło, brawo.

v Otwórz podręcznik na str. 44 i przeczytaj tekst o tym, jak kiedyś wyglądały aparaty fotograficzne.

v Ułóż pytania do podanych odpowiedzi z ćwiczeń do j. polskiego na str. 51 ćw. 1.

v Przyjrzyj się zdjęciom z ćwiczenia 2 i powiedz, czym one się różnią? Czytaj w myślach pytania pod zdjęciami i głośno ustnie opisuj jedną z tych fotografii.

v Teraz ciekawostka ortograficzna. Zerknij na ćwiczenie 3 ze str. 52. Wyrazy, które kończą się samogłoskami- ia w swojej odmianie mają końcówkę –ii. Np. fotografia- fotografii
         Geografia- geografii
         Ortografia- ortografii
         Kopia- kopii
         Galeria- galerii
         Mumia- mumii

  • Ułóż i zapisz w zeszycie zdania z trzema wybranymi parami wyrazów. Podkreśl na czerwono ich wymianę.

§  Teraz zadanie, na które na pewno czekasz. Zatrzymaj czas na swojej fotografii. Wybierz się do swojego ogrodu i rozejrzyj się okiem przyrodnika. Może zauważysz jakiegoś owada? Może jakiś piękny kwiat, roślina, po prostu coś ciekawego. Może zrobisz zdjęcie swojego pieska, kotka, papugi itp. Wybierz tylko jedno, najlepsze według Ciebie zdjęcie, nadaj mu tytuł i wyślij mi, a ja stworzę galerię Waszych fotografii.

EDUKACJA MATEMATYCZNA

Kochani najpierw sprostowanie. Wczoraj w moje myśli zaplątał się chochlik i źle zrobiłam zadanie 3 z ćwiczeń ze str. 22 do matematyki.
Napój składa się z wody i syropu. Na 5 litrów wody trzeba 1 litr syropu to razem 6 litrów napoju, bo
5+1=6
Żeby przygotować napój z 8 litrów syropu trzeba pomnożyć 8x6=48
Odp. Z 8 litrów syropu otrzymamy 48 litrów napoju.
Temat: Mnożenie i dzielenie w zakresie 100

Polecenia dla ucznia:
§  Otwórz ćwiczenia z matematyki na str. 24. Wykonaj ćw. 1.

§  Przeczytaj polecenie ćw. 2. Oblicz najpierw, ile kosztuje 1 metr wstążki.
Teraz oblicz ile kosztuje 9 metrów wstążki.

§  Ćw. 3./bez kropki/
 Napisz nad działaniami wyniki a dopiero potem połącz działania.

§  Przeczytaj polecenie ćw. 4.
Pomyśl, jakie działanie wykonasz, żeby się dowiedzieć ile plakatów powiesili razem?

§  Pora na kropkę. Wiesz już, ile razem plakatów powiesili?  Jak obliczysz, na ilu słupach je powiesić, żeby było po tyle samo na każdym?

o   ODPOWIEDZI DO ZADAŃ
o   Ćw. 2. 36:6=6       6x9=54
Odp. Za 9 metrów wstążki trzeba zapłacić 54 zł.
o   Ćw. 4. 32+9+7+6=54
Odp. Rozwiesili 54 plakaty.
o   Kropka-   54:6=9 lub 54:6=6 lub 54:54=1
   
To wszystko na dzisiaj. Czytajcie lektury i przesyłajcie mi zdjęcia. Bardzo, bardzo za Wami tęsknię. Jeśli chcecie to zawsze możecie do mnie zadzwonić. Pamiętajcie, że jesteście dla mnie bardzo ważni.                     Pani Asia.

1 komentarz:

PRZEŻYJMY TO JESZCZE RAZ. KLASA 3C