ZADANIA NA PIĄTEK 17 KWIETNIA
2020R.
Adres bloga: joannakobieluszistebna.blogspot.com
fascynujące wyzwanie. Spróbujecie zatrzymać czas na
fotografii. Dowiecie się, jak kiedyś ludzie robili zdjęcia i
jak wyglądały dawne aparaty. Stworzymy wspólnie
klasową galerię ciekawych fotografii zwierząt lub roślin.
Ruszamy do wspólnej pracy.
EDUKACJA POLONISTYCZNA
Temat: Zatrzymać czas. Czytanie tekstu „Historia fotografii”,
pisownią rzeczowników z końcówką –ii, wykonanie ciekawej fotografii.
Polecenia
dla uczniów:
v Przeczytaj i odgadnij zagadkę :
v Otwieram szybko swoje oko,
gdy uśmiechasz się szeroko .
Otwieram oko z przejęciem
pstryk! I zrobione zdjęcie.
gdy uśmiechasz się szeroko .
Otwieram oko z przejęciem
pstryk! I zrobione zdjęcie.
Już wiesz? Tak to aparat.
v Zapisz w zeszycie temat
lekcji: Fotograf i jego dzieło.
v Zapraszam Cię do
zabawy: Stop- klatka. Wyobraź sobie, że jesteś fotografem. Ustaw kogoś z
rodziny w odpowiedniej pozie do zdjęcia i wykonaj na niby fotografię wołając:
pstryk!. Możesz ustawić do fotografii lalki, misie, swojego pieska. Dobrze Ci
poszło, brawo.
v Otwórz podręcznik na
str. 44 i przeczytaj tekst o tym, jak kiedyś wyglądały aparaty fotograficzne.
v Ułóż pytania do
podanych odpowiedzi z ćwiczeń do j. polskiego na str. 51 ćw. 1.
v Przyjrzyj się zdjęciom
z ćwiczenia 2 i powiedz, czym one się różnią? Czytaj w myślach pytania pod
zdjęciami i głośno ustnie opisuj jedną z tych fotografii.
v Teraz ciekawostka
ortograficzna. Zerknij na ćwiczenie 3 ze str. 52. Wyrazy, które kończą się
samogłoskami- ia w swojej odmianie mają końcówkę –ii. Np. fotografia- fotografii
Geografia- geografii
Ortografia- ortografii
Kopia- kopii
Galeria- galerii
Mumia- mumii
- Ułóż i zapisz w zeszycie zdania z trzema wybranymi parami wyrazów. Podkreśl na czerwono ich wymianę.
§ Teraz zadanie, na które
na pewno czekasz. Zatrzymaj czas na swojej fotografii. Wybierz się do swojego
ogrodu i rozejrzyj się okiem przyrodnika. Może zauważysz jakiegoś owada? Może
jakiś piękny kwiat, roślina, po prostu coś ciekawego. Może zrobisz zdjęcie
swojego pieska, kotka, papugi itp. Wybierz tylko jedno,
najlepsze według Ciebie zdjęcie, nadaj mu tytuł i wyślij mi, a ja
stworzę galerię Waszych fotografii.
EDUKACJA
MATEMATYCZNA
Kochani najpierw
sprostowanie. Wczoraj w moje myśli zaplątał się chochlik i źle zrobiłam zadanie
3 z ćwiczeń ze str. 22 do matematyki.
Napój składa się z wody
i syropu. Na 5 litrów wody trzeba 1 litr syropu to razem 6 litrów napoju, bo
5+1=6
Żeby przygotować napój
z 8 litrów syropu trzeba pomnożyć 8x6=48
Odp. Z 8 litrów syropu
otrzymamy 48 litrów napoju.
Temat:
Mnożenie i dzielenie w zakresie 100
Polecenia
dla ucznia:
§ Otwórz
ćwiczenia z matematyki na str. 24. Wykonaj ćw. 1.
§ Przeczytaj
polecenie ćw. 2. Oblicz najpierw, ile kosztuje 1 metr wstążki.
Teraz
oblicz ile kosztuje 9 metrów wstążki.
§ Ćw.
3./bez kropki/
Napisz nad działaniami wyniki a dopiero potem
połącz działania.
§ Przeczytaj
polecenie ćw. 4.
Pomyśl, jakie działanie wykonasz, żeby
się dowiedzieć ile plakatów powiesili razem?
§ Pora
na kropkę. Wiesz już, ile razem plakatów powiesili? Jak obliczysz, na ilu słupach je powiesić,
żeby było po tyle samo na każdym?
o
ODPOWIEDZI DO ZADAŃ
o
Ćw. 2.
36:6=6 6x9=54
Odp.
Za 9 metrów wstążki trzeba zapłacić 54 zł.
o
Ćw. 4.
32+9+7+6=54
Odp. Rozwiesili 54 plakaty.
o
Kropka- 54:6=9 lub 54:6=6 lub 54:54=1
To wszystko na dzisiaj. Czytajcie
lektury i przesyłajcie mi zdjęcia. Bardzo, bardzo za Wami tęsknię. Jeśli
chcecie to zawsze możecie do mnie zadzwonić. Pamiętajcie, że jesteście dla mnie
bardzo ważni. Pani
Asia.
Bardzo za panią tęsknię ❤️❤️
OdpowiedzUsuń